ANALISIS KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIK PADA MATERI LINGKARAN SISWA SMP KELAS VIII

Authors

  • Diah Kurniawati IKIP Siliwangi
  • Euis Eti Rohaeti IKIP Siliwangi
  • M Afrilianto IKIP Siliwangi

DOI:

https://doi.org/10.22460/jpmi.v1i4.p725-734

Keywords:

Mathematical Problem Solving

Abstract

The Purpose of descriptive qualitative research to describe the problem-solving ability of student mathematics on the material circle for student class VIII SMP in Karawang. The subject of this study consisted of 6 selected students. Data collection techniques using the test. The result of data analysis showed the students beginning ability were included in the low category, because of only about 59% of students from 6 people who are able to solve mathematical problems in the material of the circle.

References

Hendriana, H. (2002). Meningkatkan Kemampuan, Pengajuan dan Pemecahan Masalah Matematika dengan Pembelajaran Berbalik Studi Eksperimen pada Siswa Kelas I SMU Negeri 23 Kota Bandung. Tesis pada Sekolah Pasca Sarjana UPI.: Tidak Diterbitkan.

Hendriana, H., & Soemarmo, U. (2014). Penilaian Pembelajaran Matematika. Bandung: Refika Aditama.

Hidayat, W., & Sariningsih, R. (2018). Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis dan Adversity Quotient Siswa SMP Melalui Pembelajaran Open Ended. JNPM (Jurnal Nasional Pendidikan Matematika), 2(1), 109–118.

Monica, P. T., Afrilianto, M., & Rohaeti, E. E. (2018). KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS SISWA SMP PADA MATERI PELUANG DENGAN PENDEKATAN KONTEKSTUAL. JPMI (Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif), 1(3), 219–228.

Mulyasa, E. (2013). Pengembangan dan implementasi kurikulum 2013. PT Remaja Rosdakarya.

Downloads

Published

2018-07-10

Issue

Section

Articles