PELATIHAN PENGGUNAAN BANDICAM SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN ONLINE YANG INTERAKTIF BAGI GURU SMA DI HUTABAYURAJA
DOI:
https://doi.org/10.22460/as.v5i1.7569Keywords:
Pembelajaran online, Bandicam, Video InteraktifAbstract
References
Agus Dipa Prayatna, I. P., Sudiarta, I. G. P., & Gita, I. N. (2019). Penerapan Pembelajaran Matematika Berbantuan Video Tutorial Untuk Meningkatkan Minat Dan Prestasi Belajar Matematika Siswa Kelas Viiid Smp Negeri 2 Sawan. Jurnal Pendidikan Matematika Undiksha, 9(2), 40. https://doi.org/10.23887/jjpm.v9i2.19894
Agustina, I., Astuti, D., Sumarni, R. A., & Bhakti, Y. B. (2019). PENGEMBANGAN MULTIMEDIA INTERAKTIF BERBASIS. 2(2), 107–114.
Asmuni. (2020). Jurnal Paedagogy : Jurnal Paedagogy : Jurnal Paedagogy: Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan, 7(4), 281–288.
Cahyono, H. (2021). Penggunaan Video Pembelajaran Berbasis Aplikasi Bandicam pada Mata Kuliah Teori Graf Untuk Meningkatkan Kemampuan Abstraksi Mahasiswa. Jurnal Pendidikan Modern, 6(2), 114–119. https://doi.org/10.37471/jpm.v6i2.205
Ekawati, R., Manuharawati, M., Palupi, E. L. W., & Fardah, D. K. (2016). Pelatihan Pembuatan Media Pembelajaran Matematika Melalui Video-Based Stud. Jurnal ABDI, 1(2), 130. https://doi.org/10.26740/ja.v1n2.p130-134
Farista, R., & M, I. A. (2018). Pengembangan Video Pembelajaran. Universitas Muhammadiyah Sidoarjo, 53(9), 1689–1699.
Fitur, P., Daring, G., Universitas, D. I., & Lampung, M. P. (2020). Al-Jahiz : Journal of Biology Education Research Al-Jahiz : Journal of Biology Education Research. 1(1), 1–14.
Hardiyanti, W. E., Ilham, M., Ekadayanti, W., & Jafarudin, J. (2020). Pelatihan Pembuatan Video Animasi Gambar “Powtoon†bagi Guru PAUD. Abdimas Pedagogi: Jurnal Ilmiah Pengabdian Kepada Masyarakat, 3(2), 78–86.
Hermansyah, H., Gunawan, G., & Herayanti, L. (2017). Pengaruh Penggunaan Laboratorium Virtual Terhadap Penguasaan Konsep dan Kemampuan Berpikir Kreatif Siswa pada Materi Getaran dan Gelombang. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi, 1(2), 97. https://doi.org/10.29303/jpft.v1i2.242
Johari, A., Hasan, S., & Rakhman, M. (2016). Penerapan Media Video Dan Animasi Pada Materi Memvakum Dan Mengisi Refrigeran Terhadap Hasil Belajar Siswa. Journal of Mechanical Engineering Education, 1(1), 8. https://doi.org/10.17509/jmee.v1i1.3731
Kartika Rinakit, A. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Daring Matakuliah Kajian PAUD di Jurusan PG PAUD Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Surabaya. Journal of Early Childhood Care and Education, 1 No 1(12 April 2018), 26–31.
Ma, D. A. N., Pondok, B., Kota, P., Arif, M. Z., Riski, A., & Anggraeni, D. (n.d.). Jember Melalui Pelatihan Pembuatan Video.
Octaviana, S., Setiawan, Y., Pgsd, J., Kristen, U., Wacana, S., & Tengah, J. (2019). Meningkatkan Minat Belajar Kelas Iv Sekolah Dasar Menggunakan Media Powerpoint Berdasarkan Kerangka Kerja Tpack. Jurnal Pendidikan Tambusai, 3(5), 1150–1159.
Rahmi, E., & Cerya, E. (2019). Upaya Peningkatan Kompetensi Pedagogik Guru Smk Bisnis Manajemen Kabupaten Agam Melalui Pelatihan Pembuatan Video Pembelajaran. Amaliah: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 3(2), 314–320. https://doi.org/10.32696/ajpkm.v3i2.284
Sdn, D., Sdn, L., & Instruction, D. (2019). No Title. 2(4).
Downloads
Additional Files
Published
Issue
Section
License
1. Proposed Policy for Journals That Offer Open Access
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).