EFEKTIVITAS FLIPPED CLASSROOM DIINTEGRASIKAN DENGAN MODEL DISCOVERY LEARNING TERHADAP KEMAMPUAN NUMERASI DITINJAU DARI DISPOSISI MATEMATIS SISWA SMA
DOI:
https://doi.org/10.22460/jpmi.v6i1.14472Keywords:
Numeracy Skills, Flipped Classroom, Discovery Learning, Mathematical DispositionAbstract
References
Ambarwati, D., & Kurniasih, M. D. (2021). Pengaruh Problem Based Learning Berbantuan Media Youtube Terhadap Kemampuan Literasi Numerasi Siswa. Jurnal Cendekia : Jurnal Pendidikan Matematika, 5(3), 2857–2868. Https://Doi.Org/10.31004/Cendekia.V5i3.829
Badan Standar Nasional Pendidikan. (2016). Peraturan Menteri Pendidikan Dan Kebudayaan Nomor 22 Tahun 2016 Tentang Standar Proses Pendidikan Dasar Dan Menengah. 1–69.
Damayanti, H. N., & Sutama, S. (2016). Efektivitas Flipped Classroom Terhadap Sikap Dan Ketrampilan Belajar Matematika Di Smk. Manajemen Pendidikan, 11(1), 2. Https://Doi.Org/10.23917/Jmp.V11i1.1799
Izzati, N. (2017). Pengaruh Kemampuan Koneksi Dan Disposisi Matematis Terhadap Hasil Belajar Geometri Bidang Datar Mahasiswa Iain Syekh Nurjati Cirebon. Eduma : Mathematics Education Learning And Teaching, 6(2), 33. Https://Doi.Org/10.24235/Eduma.V6i2.2231
Jenirita, K., Ain, N., & Sundaygara, C. (2021). Discovery Learning Berbasis Flipped Class Terhadap Aktivitas Dan Penguasaan Konsep. Rainstek: Jurnal Terapan …, 3(1), 51–58. Https://Ejournal.Unikama.Ac.Id/Index.Php/Jtst/Article/View/4810
Kusumadewi, R. F., Ulia, N., & Ristianti, N. (2019). Efektivitas Model Pembelajaran Discovery Learning. 8285, 11–16.
Maolidah, I. S., Ruhimat, T., & Dewi, L. (2017). Efektivitas Penerapan Model Pembelajaran Flipped Classroom Pada Peningkatan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa. Edutcehnologia, 3(2), 160–170.
Mashuri, Sufri. (2019). Media Pembelajaran Matematika. Deepublish.
Mustaqim. (2016). Metode Penelitian Gabungan Kuantitatif Kualitatif / Mixed Methods Suatu Pendekatan Alternatif. Jurnal Intelegensia, 04(1), 1–9.
Nababan, S. A., & Henra Saputra Tanjung. (2020). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Berbasis Pendekatan Matematika Realistik Untuk Meningkatkan Kemampuan Disposisi Matematis Siswa SMA Negeri 4 Wira Bangsa Kabupaten Aceh Barat. Genta Mulia, XI(2), 233–243.
Nehru, N. A. (2019). Asesmen Kompetensi Sebagai Nasional Pendidikan Indonesia : Analisis Dampak.
Pane, A., & Darwis Dasopang, M. (2017). Belajar Dan Pembelajaran. FITRAH:Jurnal Kajian Ilmu-Ilmu Keislaman, 3(2), 333. Https://Doi.Org/10.24952/Fitrah.V3i2.945
Tohir, M. (2019). Hasil PISA Indonesia Tahun 2018 Turun Dibanding Tahun 2015 (Indonesia’s PISA Results In 2018 Are Lower Than 2015). 2018–2019.
Yulia, E. R., Wahyuni, I., & Maharani, A. (2021). Kesulitan Belajar Siswa Pada Pembelajaran Daring Matematika Di Masa Pandemi. 05(03), 3009–3016.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 JPMI (Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
The author is responsible for acquiring the permission(s) to reproduce any copyrighted figures, tables, data, or text that are being used in the submitted paper. Authors should note that text quotations of more than 250 words from a published or copyrighted work will require grant of permission from the original publisher to reprint. The written permission letter(s) must be submitted together with the manuscript.