The Implementation of Multifunctional Boards to Improve Self-Confidence and Learning Outcomes on Mathematics
DOI:
https://doi.org/10.22460/jiml.v8i1.22895Keywords:
Self-Confidence, Learning Outcomes, Multifunctional BoardsAbstract
References
Al Mawaddah, A. W., Hidayat, M. T., Amin, S. M., & Hartatik, S. (2021). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Quizizz terhadap Hasil Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Matematika melalui Daring di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(5), 3109–3116. https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i5.1288
Andayani, M., & Amir, Z. (2019). Membangun Self-Confidence Siswa melalui Pembelajaran Matematika. Desimal: Jurnal Matematika, 2(2), 147–153. https://doi.org/10.24042/djm.v2i2.4279
Aprillia, E., & Lestari, K. E. (2022). Efektivitas Model Connected Mathematics Project Terhadap Kemampuan Penalaran Matematis dan Kecemasan Matematika. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 8(3), 873–882. https://doi.org/10.31949/educatio.v8i3.2305
Fani, J. P. (2020). PENTINGNYA KEPERCAYAAN DIRI DAN MOTIVASI SOSIAL DALAM KEAKTIFAN MENGIKUTI. Jurnal Edueksos, VIII(2), 70–87.
Fardani, Z., Surya, E., & Mulyono. (2021). Pembelajaran Matematika Melalui Model Problem Based Learning. Jurnal Pendidikan Matematika, 14(1), 39–51.
Fariana, A. N., Nahli, N. M., Herdiawal, H., Fuadi, A., & Nurjannah, N. (2022). Diagnostik Kesulitan Belajar Matematika Siswa Pada Materi Highest Common Factor & Lowest Common Multiple Kelas V Sd Negeri. Jurnal Pendidikan Dasar Dan Keguruan, 7(2), 1–7. https://doi.org/10.47435/jpdk.v7i2.995
Hermawati. (2020). Keefektifan Model Pembelajaran Quantum Teaching Berbantuan Media Papan Pelangi Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas Iv Sdn Gugus Ikan Mas Kecamatan Semarang Utara. Jurnal Ilmiah Telaah, 7(1), 61. http://journal.ummat.ac.id/index.php/telaah
Ibrahim, M. (2018). Matematika dengan Menggunakan Pendekatan CTL. Jurnal Tastsqif (Jurnal Pemikiran Dan Penelitian Pendidikan), 16(1), 42–64.
Islami, F. N., Putri, G. D., & Nurdwiandari, P. (2018). Kemampuan Fluency, Flexibility, Orginality, Dan Self Confidence Siswa Smp. JPMI (Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif), 1(3), 249. https://doi.org/10.22460/jpmi.v1i3.p249-258
Nurul, A. arifin. (2022). The Evaluation of an Online Peer Support Group on the levels of Internal and External Self-Confidence among Undergraduate Students during Covid-19 Pandemic: A Bandura’s Theory of Self-Efficacy Approach. Hum Journal Sciences, 4(2).
Pangestu, A., & Sutirna. (2021). Analisis Kepercayaan Diri Siswa Pada Pembelajaran. Maju, 8(1), 118–125.
Puspitasari, I. A., Studi, P., Matematika, P., Mulawarman, U., Timur, K., & Scholar, G. (2022). Penggunaan Media Pembelajaran Dalam Model Pembelajaran Problem Based Learning Pada Mata Pelajaran Matematika. Prosiding, 2, 75–92. https://jurnal.fkip.unmul.ac.id/index.php/psnpm/article/view/1248%0Ahttps://jurnal.fkip.unmul.ac.id/index.php/psnpm/article/download/1248/830
Rahmayanti, N., Yonanda, D. A., & Kurino, Y. D. (2021). Penggunaan Media Papan Musi ( Multifungsi ) Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Bahasa Indonesia, 2(1), 118–122.
Ramadhani, R. (2016). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Matematika yang Berorientasi pada Model Problem Based Learning. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 7(2), 116–122. https://doi.org/10.15294/kreano.v7i2.7300
Saelina, F. (2021). PROFIL SELFCONFIDENCE SISWA. Journal of Islami Education, 1(1), 540–541.
Sagitarini, N. M. D., Candiasa, I. M., & Pujawan, I. G. N. (2023). Pengaruh Ketahanmalangan, Regulasi Diri Dan Efikasi Diri Terhadap Prestasi Belajar Matematika. Jurnal Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan Indonesia, 13(1), 27–43. https://ejournal2.undiksha.ac.id/index.php/jurnal_ep/article/view/1874
Siti, H. (2024). Implementasi Pendekatan Humanis dalam meningkatkan Self Confident Pada Kemampuan Literasi Siswa. Jurnal Basicedu, 8(1), 601–614. https://journal.uii.ac.id/ajie/article/view/971
Solihah, S., Amam, A., & Zakiah, N. E. (2021). Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Matematik Serta Self Confidence Siswa Dengan Menggunakan Model Brain-Based Learning. Teorema: Teori Dan Riset Matematika, 6(1), 48. https://doi.org/10.25157/teorema.v6i1.4490
Utfiari, W. (2022). Upaya meningkatkan Hasil Belajar Melalui Pembelajaran Contextual Teaching and Learning berbantuan Papan Musi. Asimetris: Jurnal Pendidikan Matematika Dan Sains, 3(2), 69–73. https://doi.org/10.51179/asimetris.v3i2.1395
Yuliani, S., & Hartanto, D. (2019). Statistik Riset Pendidikan; Dilengkapi Analisis SPSS. Cahaya Firdaus Publishing and Printing, 1–177. http://repository.uir.ac.id/id/eprint/1762
Yulinawati, A., & Nuraeni, R. (2021). Kemampuan Representasi Matematis ditinjau dari Self-Confidence Siswa pada Materi Statistika di Desa Talagasari. Plusminus: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(3), 519–530. https://doi.org/10.31980/plusminus.v1i3.1448
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
The author is responsible for acquiring the permission(s) to reproduce any copyrighted figures, tables, data, or text that are being used in the submitted paper. Authors should note that text quotations of more than 250 words from a published or copyrighted work will require grant of permission from the original publisher to reprint. The written permission letter(s) must be submitted together with the manuscript.