Analysis Of Representative Ability By Using Guided Inquiry Learning Model In Review Of Gender Students In MTsN
DOI:
https://doi.org/10.22460/jiml.v4i2.p%25pKeywords:
Representative Ability, Gender, Guided Inquiry Learning ModelAbstract
References
Dewi, I., Saragih, S. & Khairani, D. (2017). Analisis Peningkatan Kemampuan Representasi Matematis Siswa SMA Ditinjau dari Perbedaan Gender. 4(2): 115-124.
Febriawan, Y., Subanji. & Hadi, S. (2016). Pembelajaran Guided Inquiry Pada Siswa Kelas V SDN Balonggemek 1 Jombang, Jurnal Pendidikan, 1(9): 1739-1743.
Hudiono, B. (2007). Representasi dalam Pembelajaran Matematika. Pontianak: STAIN Pontianak Press.
Hwang, W. Y., Chen, N. S., Dung, J. J. & Yang, Y. L. (2007). Multiple Representation Skills and Creativity Effects on Mathematical Problem Solving using a Multimedia Whiteboard System. Journal Educational Technology & Society, 10 (2): 191-212.
Kilpatrick, J., Swafford, J. & Findell, D. (2001). Adding It Up: Helping Children Learn Mathematics. Washington: National Academy Press.
National Council of Teachers of Mathematic (NCTM). (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston: VA.
National Council of Teachers of Mathematic (NCTM). (2003). Principles and Standards for School Mathematics. Reston: VA.
Riastuti, N. Adamura, F & Lusiana, R. 20016. Analisis Kecerdasan Spasial Ditinjau Dari Kemampuan Kognitif Siswa Pada Materi Lingkaran Siswa Kelas VII SMP Tahun Pelajaran 2014/2015. Jurnal.fkip.uns.ac.id.372-362.
Sinaga, Y. F. (2014). Peningkatan Kemampuan Berpikir Kritis Dan Disposisi Matematis Siswa Smp Dengan Pendekatan Pembelajaran Savi Berbantuan Wingeom. Tesis tidak diterbitkan. Medan: Program Pascasarjana Unimed.
Surya, E., & Nur, I. S. (2015). Mathematical Representation Ability in Private Class XI SMA YPI Dharma Budi Sidamanik. Jurnal Saung Guru, 7(2): 170-174.
Syahputra, E & Suhartini, I. (2014). Increasing of Students’ Achievement in Polynomial by Using Jigsaw Method. Journal of Education and Practice, 5(5): 175-182.
Triyadi, R. (2013). Kemampuan Matematis Ditinjau dari Perbedaan Gender. Tesis tidak diterbitkan. UPI: Program Pasca Sarjana UPI.
Waskitoningtyas, R. S. (2016). Analisis Kesulitan Belajar Matematika Siswa Kelas V Sekolah Dasar Kota Balikpapan pada Materi Satuan Waktu Tahun Ajaran 2015/2016. Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 5(1).