Upaya Pengelola LKP Andi Jaya Dalam Meningkatkan Lulusan Melalui Program Kecakapan Kerja
DOI:
https://doi.org/10.22460/comm-edu.v2i1.2471Kata Kunci:
LKP Andi Jaya, Pengelola LKP, Program Kecakapan KerjaAbstrak
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui upaya pengelola LKP Andi Jaya dalam meningkatkan lulusan yang kompeten pada bidang keterampilan sesuai kebutuhan DUDI sehingga dapat memanfaatkan secara optimal peluang-peluang kerja yang terbuka pada era Masyarakat Ekonomi ASEAN (MEA). Dalam upaya menyiapkan peserta didik kursus dan pelatihan menjadi tenaga kerja baru yang terampil atau kompeten, memiliki etos kerja dan daya saing tinggi, pada tahun 2017 LKP Andi Jaya melalui Direktorat Pembinaan Kursus dan Pelatihan Direktorat Jenderal Pendidikan Anak Usia Dini dan Pendidikan Masyarakat Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia menyelenggarakan program PKK bagi warga masyarakat yang menganggur karena belum memiliki keterampilan yang sesuai dengan peluang kerja yang dibutuhkan oleh DUDI. Pendekatan yang digunakan menggunakan pendekatan deskriptif kualitatif dengan menggunakan metode kualitatif. Dalam pengumpulan data menggunakan wawancara dan observasi. penelitian berlokasi di LKP Andi Jaya, responden di penelitian ini adalah pengelola, sekertaris LKP, dan 6 orang yang mengikuti Program Kecakapan Kerja. Hasil dari penelitian ini dalam meningkatkan hasil lulusan di LKP Andi Jaya dapat berjalan dengan baik dan sesuai dengan tujuan dari program pendidikan kecakapan kerja. Keberhasilan program pendidikan kecakapan kerja dapat dilihat dari perubahan perilaku warga belajar yang ditunjukan kepada kecakapan tangan, kecakapan otak, dan kecakapan hati.
Unduhan
Diterbitkan
Terbitan
Bagian
Lisensi
Author should first register as Author and/or is offered as Reviewer through the following address:Â http://journal.ikipsiliwangi.ac.id/index.php/comm-edu/user/registerÂ
 Author should fulfil the form as detail as possible where the star marked form must be entered. After all form textbox was filled, Author clicks on “Register†button to proceed the registration. Therefore, Author is brought to online author submission interface where Author should click on “New Submissionâ€. In the Start a New Submission section, click on “’Click Here’: to go to step one of the five-step submission processâ€. The following are five steps in online submission process:
- Step 1 - Starting the Submission: Select the appropriate section of journal, i.e. Original Research Articles, Review Article, or Short Communication. Thus, author must check-mark on the submission checklists.
- Step 2 – Uploading the Submission: To upload a manuscript to this journal, click Browse on the Upload submission file item and choose the manuscript document file to be submitted, then click Upload button.
- Step 3 – Entering Submission’s Metadata: In this step, detail authors metadata should be entered including marked corresponding author. After that, manuscript title and abstract must be uploaded by copying the text and paste in the textbox including keywords.
- Step 4 – Uploading Supplementary Files: Supplementary file should be uploaded including Covering/Submission Letter, and Signed Copyright Transfer Agreement Form. Therefore, click on Browse button, choose the files, and then click on Upload button.
- Step 5 – Confirming the Submission:  Author should final check the uploaded manuscript documents in this step. To submit the manuscript to Empowerment, click Finish Submission button after the documents is true. The corresponding author or the principal contact will receive an acknowledgement by email and will be able to view the submission’s progress through the editorial process by logging in to the journal web address site.
After this submission, Authors who submit the manuscript will get a confirmation email about the submission. Therefore, Authors are able to track their submission status at any time by logging in to the online submission interface. The submission tracking includes status of manuscript review and editorial process.