Error Analysis of Senior High School Student's Problem Solving Ability on Three Variables Linear Equation System
DOI:
https://doi.org/10.22460/jiml.v6i4.18404Keywords:
Problem Solving Ability, Three Variables Linear Equation System, Senior High SchoolAbstract
References
Ahmad Susanto, M. P. (2016). Teori belajar dan pembelajaran di sekolah dasar. Kencana.
Albadawi, M. H., Zulfa, H., & Sumani, S. (2018). Analisis Kesulitan Siswa Kelas X SMAN I Rejotangan pada Materi Bentuk Akar dan Solusi yang Ditawarkan. Jurnal Tadris Matematika, 1(1), 77–96.
Andriani, D., & Aripin, U. (2019). Analisis Kemampuan Koneksi Matematik Dan Kepercayaan Diri Siswa Smp. JPMI (Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif), 2(1), 25. https://doi.org/10.22460/jpmi.v2i1.p25-32
Anni, C. T. (2009). Psikologi Pendidikan. Semarang. Unnes Press.
Damayanti, & Firmansyah, D. (2019). Analisis Kesalahan Siswa dalam Menyelesaikan Soal Kemampuan Representasi Matematis Menurut Tahapan Kastolan. Prosiding Seminar Nasional Matematika Dan Pendidikan Matematika Sesiomadika, 2 (1a), 37–50.
Hariyani, S., Ningsih, N., & Fayeldi, T. (2019). Analisis Kesalahan Siswa dalam Menyelesaikan Soal Lingkaran Berdasarkan Kategori Watson. UNION: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 7(2), 187–200. https://doi.org/10.30738/union.v7i2.3715
Ilmiyah, L., Purnama, S., & Mayangsari, S. N. (2018). Analisis Kesalahan Peserta Didik Dalam Menyelesaikan Soal Cerita Sistem Persamaan Linear Dua Variabel. AULADUNA: Jurnal Pendidikan Dasar Islam, 5(1), 105–115. https://doi.org/10.24252/auladuna.v5i1a9.2018
Irham, M., & Wiyani, N. A. (2013). Psikologi Pendidikan: Teori dan aplikasi dalam proses pembelajaran. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Jusniani, N. (2018). Analisis Kesalahan Jawaban Siswa Pada Kemampuan Pemahaman Matematis Melalui Pembelajaran Kontekstual. Prisma, 7(1), 82. https://doi.org/10.35194/jp.v7i1.361
Khatimah, K., Sa’dijah, C., & Susanto, H. (2017). Pemberian scaffolding untuk mengatasi hambatan berpikir siswa dalam memecahkan masalah aljabar. Jurnal Kajian Pembelajaran Matematika VOLUME, 1(1), 36–45.
Kim, H., Sefcik, J. S., & Bradway, C. (2017). Characteristics of qualitative descriptive studies: A systematic review. Research in Nursing & Health, 40(1), 23–42. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5225027/
Kuswanti, Y., Sudirman, & Nusantara, T. (2018). Deskripsi Kesalahan Siswa pada Penyelesaian Masalah Sistem Persamaan Linear Tiga Variabel (SPLTV). Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, Dan Pengembangan, 3(7), 865–872.
Untari, E. (2013). Diagnosis kesulitan belajar pokok bahasan pecahan pada siswa kelas V sekolah dasar. Jurnal Ilmiah STKIP PGRI Ngawi, 13(1), 1–8.
Westwood, P. S. (2008). What teachers need to know about reading and writing difficulties. Aust Council for Ed Research.
Widodo, S. A. (2016). Kesalahan Dalam Pemecahan Masalah Divergensi Pada Mahasiswa Matematika. AdMathEdu : Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, Ilmu Matematika Dan Matematika Terapan, 4(1). https://doi.org/10.12928/admathedu.v4i1.4810
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 (JIML) JOURNAL OF INNOVATIVE MATHEMATICS LEARNING
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
The author is responsible for acquiring the permission(s) to reproduce any copyrighted figures, tables, data, or text that are being used in the submitted paper. Authors should note that text quotations of more than 250 words from a published or copyrighted work will require grant of permission from the original publisher to reprint. The written permission letter(s) must be submitted together with the manuscript.