The Development of Statistics E-Modul Using Flipbook on Junior High School
DOI:
https://doi.org/10.22460/jiml.v8i3.28493Keywords:
Statistics , E-Modul , Flipbook , Junior High SchoolAbstract
References
Afriansyah, E. A., Herman, T., & Dahlan, J. A. (2020). Mendesain Soal Berbasis Masalah untuk Kemampuan Berpikir Kritis Matematis Calon Guru Mosharafa : Jurnal Pendidikan Matematika Mosharafa : Jurnal Pendidikan Matematika. 9, 239–250.
Akbar, A., & Noviani, N. (2019). Tantangan dan Solusi dalam Perkembangan Teknologi Pendidikan di Indonesia. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Program Pascasarjana Universitas Pgri Palembang, 2(1), 18–25.
Atikah, N., Gistituati, N., Syarifuddin, H., & Fitria, Y. (2020). Validitas E-Modul Matematika Sekolah Dasar Berbasis Pendekatan Realistic Mathematics Education (RME). Jurnal Basicedu, 5(5), 3(2), 524–532. https://journal.uii.ac.id/ajie/article/view/971
Bungsu, D., Nenden Suciyati Sartika, & Deni Pratidiana. (2024). Pengembangan Bahan Ajar Digital Menggunakan Flip Pdf Professional Berbasis Diferensiasi Proses Pada Materi Lingkaran. Jurnal Math-UMB.EDU, 11(3), 250–259. https://doi.org/10.36085/mathumbedu.v11i3.6612
Cahyani Agustin, E., Dwi Kusumajanto, D., Dian Wahyudi, H., & Hidayat, R. (2021). Pengembangan E-modul berbantuan aplikasi Flip Builder pada mata pelajaran marketing (Studi pada kelas x bisnis daring dan pemasaran SMKN 1 Turen). Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Pendidikan, 1(5), 470–478. https://doi.org/10.17977/um066v1i52021p470-478
Elvarita, A., Iriani, T., & Handoyo, S. S. (2020). PENGEMBANGAN BAHAN AJAR MEKANIKA TANAH BERBASIS E-MODUL PADA PROGRAM STUDI PENDIDIKAN TEKNIK BANGUNAN, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA. 9(1), 1–7.
Fakhri, A. (2023). Kurikulum Merdeka dan Pengembangan Perangkat Pembelajaran : Menjawab Tantangan Sosial dalam Meningkatkan Keterampilan Abad 21. C.E.S (Confrence Of Elementary Studies), 1(1), 32–40.
Fazila, Y., & Khatimah, H. (2024). Pengaruh Video Pembelajaran untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Matematika pada Siswa Sekolah Dasar. 4(July), 685–694.
Fitriatien, S. R. (2017). Pengantar Statistika Untuk Penelitian. Jurnal Buana Pendidikan, 23, 49–55.
Harahap, R. N. P. (2021). Pengembangan E – Modul Sebagai Bahan Ajar Alternatif Siswa Pada Materi Himpunan di SMP Muhammadiyah 8 Medan. EduMatika: Jurnal MIPA, 1(1), 17–21. https://doi.org/10.56495/emju.v1i1.73
Kobandaha, P. E., Tonra, W. S., & Anam, A. C. (2022). Development of Digital Media and Ludo Eksponen To Improve Learning Outcomes of Grade Ix Junior High School Students. Alifmatika: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Matematika, 4(1), 99–108. https://doi.org/10.35316/alifmatika.2022.v4i1.99-108
Kusnadi, R. M., & Mardiani, D. (2022). Kemampuan pemecahan masalah matematis siswa sekolah menengah pertama negeri 3 tarogong kidul dalam masalah statistika. Jurnal Inovasi Pembelajaran Matematika: PowerMathEdu, 1(2), 173–182. https://doi.org/10.31980/powermathedu.v1i2.2229
Laraphaty, N. F. R., Riswanda, J., Anggun, D. P., Maretha, D. E., & Ulfa, K. (2021). Review: PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN MODUL ELEKTRONIK (E-MODUL). Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Biologi, 145–156. http://proceedings.radenfatah.ac.id/index.php/semnaspbio
Mediyani, D., & Mahtuum, Z. Ar. (2020). Analisis Kesulitan Siswa Dalam Menyelesaikan Soal Materi Statistika Pada Siswa SMP Kelas VIII. Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif, 3(4), 385–392. https://doi.org/10.22460/jpmi.v3i4.385-384
Millah, H. N., Zakaria, P., & Pauweni, K. A. Y. (2025). Research in the Mathematical and Natural Sciences Pengembangan Bahan Ajar Berbasis E-Book Interaktif ( BAJARTIF ) Pada Materi Teorema Pythagoras. 4(1), 47–51. https://doi.org/10.55657/rmns.v4i1.194
Ramadhina, S. R., & Pranata, K. (2022). Pengembangan E-Modul Berbasis Aplikasi Flipbook di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 6(4), 7265–7274. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i4.3470
Seruni, R., Munawaoh, S., Kurniadewi, F., & Nurjayadi, M. (2019). Pengembangan Modul Elektronik (E-Module) Biokimia Pada Materi Metabolisme Lipid Menggunakan Flip Pdf Professional. JTK (Jurnal Tadris Kimiya), 4(1), 48–56. https://doi.org/10.15575/jtk.v4i1.4672
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.
Vahlia, I., Ramadhani, N., Lorenza, N., & Febrilia, N. A. (2022). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Dalam Menyelesaikan Soal Statistika. EMTEKA: Jurnal Pendidikan Matematika, 3(1), 80–86. https://doi.org/10.24127/emteka.v3i1.1164
Wibowo, E., & Pratiwi, D. D. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Menggunakan Aplikasi Kvisoft Flipbook Maker Materi Himpunan. Desimal: Jurnal Matematika, 1(2), 147. https://doi.org/10.24042/djm.v1i2.2279
Wicaksono, D., Mulyanto, T. Y., & Yuliati. (2020). Pengembangan Aplikasi Sebagai Media Pembelajaran Daring. Jurnal UMJ, 76. http://jurnal.umj.ac.id/index.php/semnaskat
Wungguli, D., & Yahya, L. (2020). Pengaruh Penggunaan Media Berbasis Information and Communication Technology (ICT) terhadap Hasil Belajar Siswa pada Materi Dimensi Tiga. Jambura Journal of Mathematics Education, 1(1), 41–47. https://doi.org/10.34312/jmathedu.v1i1.5376
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
The author is responsible for acquiring the permission(s) to reproduce any copyrighted figures, tables, data, or text that are being used in the submitted paper. Authors should note that text quotations of more than 250 words from a published or copyrighted work will require grant of permission from the original publisher to reprint. The written permission letter(s) must be submitted together with the manuscript.