Analysis of Students’ Mathematical Problem-Solving Ability Based on Self-Confidence
DOI:
https://doi.org/10.22460/jiml.v8i3.29438Keywords:
Mathematical Problem Solving Ability , Self-Confidence , Junior High SchoolAbstract
References
Arikunto, Suharsimi. (2013). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Asok, A. (2023). Kemampuan pemecahan masalah matematis siswa sma kelas x berdasarkan gender. Jiip - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 6(9), 7232-7239. https://doi.org/10.54371/jiip.v6i9.2761
Bandura, A. (2019). Applying theory for human betterment. Perspectives on Psychological Science, 14(1), 12-15.
Dede, M. I., Aje, A. U., & Naja, F. Y. (2022). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Ditinjau Dari Self-Confidence Siswa Smk Katolik St. Yoseph Soa. Jupika: Jurnal Pendidikan Matematika, 5(2), 149-164.
Fitayanti, N., Rahmawati, A., & Asriningsih, T. M. (2022). Pengaruh Self-Confidence Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Siswa. JPMI (Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif), 5(2), 335-344. https://doi.org/10.22460/jpmi.v5i2.9678
Harahap, L. (2023). Problematika pembelajaran materi pendidikan agama islam di madrasah. Journal of Islamic Education El Madani, 2(2), 93-100. https://doi.org/10.55438/jiee.v2i2.47
Hidayah, Nur (2019) Analisis kemampuan pemecahan masalah matematis ditinjau dari self confidence siswa kelas X MA Al Asror Kota Semarang. Undergraduate (S1) thesis, UIN Walisongo.
Jannah, R. N. R. and Wijayanti, P. (2021). Analisis strategi pemecahan masalah matematika siswa smp ditinjau dari kemampuan matematika. Jurnal Cendekia : Jurnal Pendidikan Matematika, 5(3), 2896-2910. https://doi.org/10.31004/cendekia.v5i3.767
Jufrin, J., Isa, D. R., Nurwan, N., Majid, M., Bito, N., & Zakiah, S. (2023). Meningkatkan kemampuan pemecahan masalah matematika melalui model problem based learning materi operasi bentuk aljabar. INNOVATIVE: Journal Of Social Science Research, 3(2), 12145-12154.
Khoirunnisa, P. H., & Malasari, P. N. (2021). Analisis kemampuan berpikir kritis matematis siswa ditinjau dari self confidence. JP3M (Jurnal Penelitian Pendidikan Dan Pengajaran Matematika), 7(1), 49-56.
Marwiyah, S., Sari, A., & Fitraini, D. (2020). Pengaruh penerapan model pembelajaran react terhadap kemampuan pemahaman konsep ditinjau dari motivasi belajar siswa mts darul hikmah pekanbaru. JURING (Journal for Research in Mathematics Learning), 3(1), 043. https://doi.org/10.24014/juring.v3i1.8902
Munawar, A. (2023). Peran kepemimpinan kepala sekolah dalam mengembangkan budaya membaca al-qur’an di sma negeri 2 dompu. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Indonesia (Jppi), 3(2), 145-161. https://doi.org/10.53299/jppi.v3i2.328
Namora, H. S., Fitri, H., Immamuddin, M., & Rahmat, T. (2023). Model Pembelajaran Superitem: Imlementasi dan Pengaruhnya terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Siswa. Proximal: Jurnal Penelitian Matematika dan Pendidikan Matematika, 6(2), 246-256.
Nurangaji, A., Fitriawan, D., & Rustam, R. (2021). Pemahaman konseptul tentang fungsi pada mahasiswa. Numeracy, 8(2), 90-101. https://doi.org/10.46244/numeracy.v8i2.1515
Nurhayatun, S. (2021). Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Siswa Kelas Viii Smp Pgri 1 Ajibarang Kabupaten Banyumas Oleh : Solihah Nurhayatun
Putra, H., Putri, W., Fitriana, U., & Andayani, F. (2018). Kemampuan pemecahan masalah matematis dan self-confidence siswa smp. Sjme (Supremum Journal of Mathematics Education), 2(2), 60-70. https://doi.org/10.35706/sjme.v2i2.1313
Putri, D. R., Nasir, F., & Maharani, A. (2023). Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Ditinjau Dari Self Confidence Siswa Pada Materi Spldv. Journal of Authentic Research on Mathematics Education (JARME), 5(1), 55-65.
Rahmatiya, R. and Miatun, A. (2020). Analisis kemampuan pemecahan masalah matematis ditinjau dari resiliensi matematis siswa smp. Teorema Teori Dan Riset Matematika, 5(2), 187. https://doi.org/10.25157/teorema.v5i2.3619
Sagita, D. K., Ermawati, D., & Riswari, L. A. (2023). Kemampuan pemecahan masalah matematis siswa sekolah dasar. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 9(2), 431-439. https://doi.org/10.31949/educatio.v9i2.4609
Septyana, N., Sumaji, S., & Wanabuliandari, S. (2024). Analisis Kemampuan Berpikir Kritis Matematis Siswa SMP Ditinjau dari Self Confidence. Kognitif: Jurnal Riset HOTS Pendidikan Matematika, 4(3), 1391-1410.
Sugiyono. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D (M. Dr. Ir. Sutopo. S.Pd (ed.)). ALFABETA.
Sukatin, S., Fitri, H., Misnawati, M., Salsabila, S., & Rindiyani, R. (2021). Hubungan timbal balik dan faktor pendidikanyayasan pendidikan islam institut agama islam nusantara batang hari. Glosains Jurnal Sains Global Indonesia, 2(2), 81-85. https://doi.org/10.36418/glosains.v2i2.32
Susanti, G. and Chairuddin, C. (2021). Kemampuan pemecahan masalah matematis ditinjau dari self-confidence siswa. Aksioma Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 10(4), 2626. https://doi.org/10.24127/ajpm.v10i4.4403
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
The author is responsible for acquiring the permission(s) to reproduce any copyrighted figures, tables, data, or text that are being used in the submitted paper. Authors should note that text quotations of more than 250 words from a published or copyrighted work will require grant of permission from the original publisher to reprint. The written permission letter(s) must be submitted together with the manuscript.