ANALISIS KEMAMPUAN PEMAHAMAN MATEMATIK PADA MATERI BANGUN DATAR DENGAN PENDEKATAN KONTEKSTUAL

Authors

  • akhmad khotib IKIP SILIWANGI

DOI:

https://doi.org/10.22460/jpmi.v2i3.p119-126

Keywords:

Contextual approval, mathematical understanding support

Abstract

The purpose of this study is to see the level of mathematical comprehension ability in a junior high school with contextual approach. the subject of a study was students from class VII, with the number of students 21 people in the quantitative descriptive method. Research instruments are 5 essay questions with indicators of mathematical comprehension ability in Flat Wake material accompanied by interviews with students. The results of the study prove the ability of mathematical understanding in mathematics lessons using a contextual approach to the good category.

References

Afrilianto, M. (2012). Peningkatan Pemahaman Konsep dan Kompetensi Strategis Matematis Siswa SMP dengan Pendekatan Metaphorical Thinking. Infinity Journal, 1(2), 192–202.

Aripin, U. (2016). Meningkatkan kemampuan pemahaman matematik siswa SMP melalui pendekatan pembelajaran berbasis masalah. P2M STKIP Siliwangi, 2(1), 120–127.

Jamal, F. (2019). Analisis Kesulitan Belajar Siswa dalam Mata Pelajaran Matematika Pada Materi Peluang Kelas XI IPA SMA Muhammadiyah Meulaboh Johan Pahlawan. MAJU: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 1(1).

Kurniawan, D., & Wustqa, D. U. (2014). Pengaruh perhatian orangtua, motivasi belajar, dan lingkungan sosial terhadap prestasi belajar matematika siswa SMP. Jurnal Riset Pendidikan Matematika, 1(2), 176–187.

Sariningsih, R. (2014). Pendekatan kontekstual untuk meningkatkan kemampuan pemahaman matematis siswa SMP. Infinity Journal, 3(2), 150–163.

Syamsudin, N., Afrilianto, M., & Rohaeti, E. E. (2018). Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Matematik Siswa Kelas VIII SMP Negeri 2 Cariu pada Materi Sistem Persamaan Linier Dua Variabel dengan Pendekatan Realistic Mathematic Education (RME). JPMI (Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif), 1(3), 313–324.

Downloads

Published

2019-06-14

Issue

Section

Articles